Wednesday, February 29, 2012

Hari Ini 29 February


Yeap... hari ini tanggal 29 February 2012. Apa yang istimewanya??? Tarikh ini akan muncul 4 tahun sekali... not only February get one day extra on leap year, but the year also gets one extra day.

Siapa yang lahir pada tarikh ini akan merayakan sambutan hari kelahirannya 4 tahun sekali. Sedih??? Tapi, ada juga orang yang gembira. Sedih kerana 4 tahun sekali baru dapat ucapan hari lahir dan hadiah :( dan gembiranya kerana dapat save budget tidak perlu mengadakan party hari jadi :) Cerita tentang hari lahir, teringat saya dengan cerita seorang kakak yang pening kepala bagaimana ingin menerangkan kepada anaknya kenapa hari lahirnya disambut 4 tahun sekali. Oleh kerana anaknya tidak boleh menerima keterangan yang diberikan, maka kakak tersebut menyambut hari kelahiran anaknya pada 28 February pada setiap tahun.

Ada pula yang mengatakan siapa yang lahir pada tarikh ini umurnya akan meningkat setiap empat tahun... Oh no...tidak sama sekali, umur tetap meningkat dari sehari ke sehari.

Today dawns the beginning of a new and promising tomorrow... Yesterday will forever be missed and remembered... in hope that tomorrow we will meet again... walking side by side... and in hand.

No comments: