Thursday, May 26, 2011

Baraka Allah


Ya Allah...
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berkumpul untuk mencurahkan cinta hanya kepadaMu,
Bertemu untuk taat kepadaMu,

Bersatu dalam rangka menyeru di jalanMu dan
Berjanji setia
untuk membela syariatMu,
Maka kuatkanlah ikatan pertaliannya.


Ya Allah...

Abadikan kasih sayangnya,
Tunjukkanlah jalannya dan penuhilah dengan cahayaMu
yang tidak pernah redup,
Lapangkanlah dadanya dengan limpahan iman dan keindahan tawakal kepadaMu,

Hidupkanlah dengan ma'rifatMu dan matikanlah dalam keadaan syahid di jalanMu,
Sesungguhnya Engkau sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong dan
Semoga shalawat serta salam selalu tercurah kepada Muhammad S.A.W, kepada keluarganya
dan kepada semua sahabatnya.
Amin...


"Di antara tanda-tanda kekuasaan Allah ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya dan dijadikanNya di antara kamu rasa kasih dan sayang." (Surah Ar-Rum:21)

Allah S.W.T telah mensyariatkan perkahwinan untuk memenuhi fitrah semulajadi manusia dengan cara halal dan diredhai. Rasulullah S.A.W amat menggalakkan umatnya berkahwin.

Daripada Anas r.a, Nabi S.A.W bersabda: "Perkahwinan itu merupakan sunnahku, sesiapa yang membenci sunnahku, maka dia bukan daripada golonganku."

Daripada Abdullah katanya: Sabda Rasulullah S.A.W kepada kami: "Wahai pemuda! Sesiapa yang berkemampuan dalam kalangan kamu menyediakan belanja kahwin, maka hendaklah dia berkahwin kerana perkahwinan itu dapat menutup pandangan (daripada melihat maksiat) dan memelihara kemaluan (daripada melakukan zina). Sesiapa yang tidak mampu, maka hendaklah dia berpuasa. Sesungguhnya puasa itu dapat mengurangkan hawa nafsu."


Cinta... Hikayat tak bernohtah zaman-berzaman, bicaranya asyik perasaannya pelik, biar pun payah, pengalamannya indah, tersirat hakikat tak terlihat, tak terungkai pada bicara, namun, diketahui dengan rasa, dengan cinta manusia mulia, mampu ikhlas dalam berbakti, tidak mengharap dalam memberi, cinta pemula sebuah ikatan... menjadi penyubur sebuah harapan, mendamba kasih setia melayari bahtera, setiap dugaan ditempuhi, setiap langkah disungguhi, suatu naluri penuh rahsia... sepatah kata penuh makna, moga cinta kekal abadi... kini hingga ke akhir nanti...

SELAMAT PENGANTIN BARU

Buat semua rakan-rakan yang bakal bergelar raja sehari sempena cuti sekolah nanti

Baraka Allahu Lakuma



No comments: