Sunday, May 28, 2017

KeeP My OLD BLoG PosTs ALivE Part 2

Assalamualaikum...

Salam Ramadhan untuk semua... Ramadhan Kareem...



Bersawang lagi blog saya ini. Tergerak hati untuk terus memberi nafas kepada blog ini setelah saya menyertai kursus membina blog EKSA Jabatan baru-baru ini. Banyak juga ilmu baru berkenaan dunia blogging yang saya perolehi. Maka blog ini akan terus bernafas dan 'I Love My Blog'. 

Google Image

Sebagai permulaan cerita untuk kali ini, saya ingin berkongsi sedikit kegembiraan - Pertama Ramadhan saya pada tahun ini. Sudah bertahun saya dan adik-beradik tidak dapat berbuka bersama pada hari pertama Ramadhan kerana tuntutan kerja dan komitmen masing-masing. Alhamdullilah Ramadhan tahun ini 1438 Hijrah, kami berenam dapat berbuka bersama di kampung halaman bersama mak dan ayah. Walaupun sekejap, ia cukup bermakna. Bukan selalu dapat peluang sebegitu pada hari pertama Ramadhan. Kegembiraannya bukan pada menu atau juadah berbuka, tapi pada tautan ukhuwah yang terbina antara kami.

Dengan penuh harapan... semoga saat dan ketika itu akan berulang lagi untuk tahun-tahun yang akan datang. Dengan penuh harapan juga saya mengharapkan tautan ukhuwah antara kami berkekalan sampai bila-bila. Aamiinn...

Sekian untuk coretan pendek saya pada kali ini.


Selamat Menjalani Ibadah Puasa... 


2 Ramadhan 1438H 




No comments: