Tuesday, May 30, 2017

Memori Acara Makan-Makan Sebelum Ramadhan

Assalamualaikum... 

Salam Ramadhan...


Belek-belek handphone ternampak gambar hidangan makanan yang diambil dua hari sebelum Ramadhan. Tadaa... Hidangan kfc, kegemaran adik bongsu saya. 

Air kopi O pun masuk jugak dalam senarai... ;)

Pada mulanya ingin ke Chicken Cottage, terasa juga ingin mencuba. Setiap hari melalui bangunan biru Restaurant Chicken Cottage untuk ke tempat kerja.Tapi sehingga kini belum berpeluang untuk menikmati menu makanannya.Chicken Cottage adalah francais makanan segera halal bertaraf antarabangsa dan outlet pertama di Malaysia telah dibuka di Ladang Tok Pelam Kuala Terengganu pada 17 Disember 2015.

Memandangkan tidak tahu apa menu yang ada di Chicken Cottage, maka saya mengarahkan adik untuk membuat carian di google. Setelah carian dibuat ada pelbagai dan antaranya grills... nampak sedap dan menarik. Oleh kerana desakan adik bongsu yang mahu juga ke kfc... akhirnya kami ke kfc. Macam-macam alasan yang diberi kenapa kfc yang dipilih, antaranya sudah biasa makan kfc dan tahu macam mana rasanya. Ternyata... kami tidak berani untuk mencuba benda yang baru. 

Seterusnya acara makan-makan kami berlangsung di rumah, rasa lebih santai makan ramai-ramai sambil menonton tv. Kami beli menu yang berlainan semua boleh rasa dan yang paling best ada kopi O panas, menu tambahan dari mak. Terbaik !!!

Begitulah kisah 2 hari sebelum Ramadhan yang telah berlalu tapi masih segar diingatan.

Sekian coretan kali ini, selamat berbuka semua...

4 Ramadhan 1438H

No comments: