Saturday, April 20, 2013

Obses Pada Warna



Apabila terpandang akan warna pink mengingatkan saya kepada seorang kawan. Boleh dikatakan semua barang kepunyaannya berwarna pink. Cadar, langsir, bekas pensel, beg, mug semuanya warna pink. Barang-barang itu semua dibeli bukan secara kebetulan, tapi dia akan membeli apa sahaja barang yang berwarna pink. Dia seorang yang obses pada warna pink. Cerita saya pada petang ini adalah mengenai obses pada warna.
 
 
Saya memang suka dengan warna silver. Kenapa? Jawapan yang boleh saya berikan, warna silver – mewah dan unik. Saya pernah terbeli barang yang pada asalnya bukanlah menjadi keperluan pun, tapi kerana warnanya silver… saya membelinya. Mungkin saya juga seorang yang obses pada warna.

 
 
 


Tiga minggu lepas, ada majlis perkahwinan di kampung saya. Warna temanya ialah gabungan warna silver dan turquoise. Gabungan warna yang sangat sepadan pada saya. Ia nampak mewah dan moden. Mungkin selepas ini saya akan menjadi obses dengan gabungan warna ini.  
 
Sekian coretan untuk petang ini...
 
 


No comments: