Wednesday, August 15, 2012

** CeRiTa KaD RaYa **

Salam 26 Ramadhan...
Semoga kita masih lagi bersemangat dan istiqamah dalam menjalani ibadat puasa...
Semoga Ramadhan kali ini bukan yang terakhir untuk kita.
Lagi beberapa hari Ramadhan akan melabuhkan tirainya dan Syawal bakal menjelma.
Teringat saya, duhulu membeli dan menghantar kad raya menjadi kemestian bagi saya. Kini??? Koleksi kad raya yang saya terima tahun ini...hanya 1 sahaja...:( Kebiasaanya, banyak kad raya yang kita hantar, banyaklah kad raya yang akan kita terima.

Sumber : Google

Tradisi menghantar kad raya seperti tidak lagi sesuai di zaman sekarang. Betulkah begitu? Apa yang pasti kedatangan teknologi telah menghakis budaya menghantar kad raya. Sms, mms, laman sesawang seperti facebook dan twitter serta penggunaan e-card menjadikan semuanya cepat, mudah, menjimatkan masa dan wang. Senario ini telah menyebabkan lambakan kad raya di kedai-kedai ketika ini. 

Apa yang saya perhatikan, design kad raya yang berada di pasaran kini kurang menarik berbanding dengan kad raya digital yang lebih moden dan pelbagai. Oleh kerana koleksi kad raya saya hanya 1 je tahun ini...maka hanya 1 jela kad raya yang akan tergantung di dinding rumah saya...:(

... Sekarang misi mengumpul pelita-pelita raya tahun lepas .... 
   

No comments: