Sunday, February 26, 2012

Kembalinya Sir Lancelot


Siapa Sir Lancelot? Peminat-peminat setia kisah epik pengembaraan Merlin sudah pasti kenal siapa dia. Ramai ke yang minat cerita ini??? Saya peminat setia cerita ni...:)

Sir Lancelot ialah salah satu watak dalam kisah epik ini yang dipegang oleh Santiago Cabrera. Kini cerita ini sudah pun sampai season 4 dan bersiaran setiap hari ahad jam 10.00 malam, tv3. Siapa yang mengikuti kisah ini pasti tahu apa yang sudah terjadi kepada watak Sir Lancelot. (mengorbankan dirinya untuk menyelamatkan Arthur)

Malam ini Sir Lancelot akan kembali...:( (tetiba sedih...)

Morgana brought Lancelot back to life in the episode "Lancelot du Lac". He is possessed by Morgana and the flame between Gwen and Lancelot is relighted. Lancelot gives Gwen an enchanted bracelet so that she forgets that she is engaged to Arthur and they have an affair. Arthur catches them and banishes Gwen from Camelot. Lancelot supposedly kills himself, but he is taken back to the land of the dead.
(Sumber : List of merlin characters)

Menonton, menonton jugak...kali ni ada peraduan dan hadiah yang menarik...setiap kali menonton sibuk mengira naga yang muncul. Kadang-kadang terlalu asyik menonton sampai terlupa.

Sedikit perkongsian tentang kisah Merlin Season 4 yang kini sudah pun sampai episod 9. Walaupun saya sudah menonton kesemua 13 episod tapi setiap hari ahad di tv3 tidak pernah miss...

... TAK SABAR TUNGGU SEASON 5 ...

Berita Harian Online | Merlin lebih dramatik

No comments: