Tuesday, October 4, 2011

Sanah helwah...


Setiap kali ulang tahun kelahiran menjelang pasti kita menunggu ucapan dan hadiah dari orang sekeliling kita. Termasuklah diri ini...hehe... Yang pasti umur kita semakin meningkat. Jom kita berpaling sejenak ke belakang dan hitung kembali pencapaian kita selama ini. Kita sebagai seorang hambaNYA, sebagai seorang anak, sebagai seorang kakak, sebagai seorang pekerja dan sebagainya... Pastinya masih ada yang kurang.

'Terima Kasih Allah', sebuah artikel yang betul-betul memberi motivasi kepada saya. Alhamdullilah... terima kasih ya Allah kerana masih lagi memberi peluang kepada diri ini untuk melihat dunia yang terbentang luas dan memperbaiki kesilapan dan kelemahan yang ada. Syukur padaMu di atas kurniaan ini.

Hidup yang kita lalui ini adalah sebuah perjalanan... mencari yang hakiki, mencari keabadian. Tiada siapa yang dapat menentukan nasib kita dan tiada siapa yang mampu mengubah takdir dan suratan. Pengalaman yang bertandang memberi kematangan... suka dan duka itulah cerita dalam kehidupan. Cerita itu semestinya ada awal dan akhir. Kekuatan pada cerita ini adalah pada diri kita sendiri. Kita yang mengawal cerita bukannya cerita yang mengawal kita.

Today I am going to set slightly higher goals for today and tomorrow and if tomorrow turns out to be like today... I will certainly reach all of my goals one day!

To all my friends thank you for all birthday wishes, may you all have happiness in return and 'jazakum Allahu khayran'.
To my lovely mum and dad thanks for the gift...

2 comments:

Ji said...

tapi kadang-kadang walaupun mulut kata tak payah bagi hadiah..tapi dalam hati mengharap jugak..hehehe

ermizamustafa said...

Begitulah...ada kalanya apa yg lahir dr hati tidak sama dgn apa yg terucap di bibir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...